شما میتوانید همچون گذشته به صورت آنلاین با اتصال به درگاه بانکی از این پروژه حمایت کنید و یا کمکهای خود را به حساب زیر واریز نمائید :
شماره کارت: 5041727010029716
بنام : موسسه نذرطبیعت وطن ما
شناسه شبا:
IR720700001000226450907001
هموطنان خارج از کشور نیز میتوانند از طریق PayPal مشارکت نمایند:
تولیدکنندگان محترم اقلام و مصالح فنس ، تابلو ، روشنائی و... که قصد همکاری حمایتی با این پروژه را دارند لطفا جهت هماهنگی با شماره 09354457446 تماس بگیرند.
به امید احیای حیات وحش ایران
برای پیروز و همه یوز های ایرانی
اگرطبیعت بمیردانسان میمیرد
گر چه وصالش نه به کوشش دهند
هر قدر ای دل که توانی بکوش
ببخشید کم بود٬به امید نجات یوز ایرانی
به امید بقای نسل این حیوان زیبا
ممنون از کار انسان دوستانه ولی لطفا گزارش کار موسسه در رابطه با حمایت یوزها انجام شود تا مردم اعتماد کنند
لطفا گزارش کار هم بدید برای اعتماد بیشتر
تولدت مبارک مهشید
برای پیروز و احتمال انقراضش
فقط مراقبشون باشید🥹 به یاد پیروزِ عزیزم🙏🏼
حمایت از یوز ایرانی
دوست دارم
به یاد پیروز ...
عزیزترینن برام🤍🙏🏼 امیدوارم هیچوقت غم پیروز عزیزم تکرار نشه🙂
به امید مانایی یوز در طبیعت ایران زمین
به امید حمایت از یوز ایرانی
به امید ایمن سازی زیست یوز ایرانی
سپاسگزارم و امیدوار ☘️
برقرارباشید 🌱
امروز اول آبان ماه توسط دو تریلی فنس های خریداری شده به طول حدود ۵ هزار متر و وزن ۲۲۶۰۰ کیلوگرم به منطقه توران ارسال شدند و در مکانی دپو شدند تا برای فاز اجراپی پروژه و نصب آنها اقدام کنیم.
برای نصب فنس ها همچنان به کمک شما نیاز داریم تا پایه ها و سایر اقلام را خریداری نماپیم.
بیانیه شماره ۲ پویش مردمی گذرگاه امن یوز
ضمن سپاس فراوان از تمام همراهان همیشگی طبیعت ایران، همانگونه که پیش از این نیز در بیانیه شماره یک ذکر شد، پویش مردمی «گذرگاه امن یوز» در پی وعدههای مکرر و بی نتیجه وزارت راه برای ایمنسازی محور حادثه خیز میامی-عباسآباد برای گردآوری کمکهای مردمی با هدف ایمنسازی این محور به راه افتاد. همچنان که در بیانیه شماره یک نیز آمده، ما به خوبی از ناکافی بودن هدفگذاری اولیه این پویش با توجه به مبلغ مورد نیاز برای ایمنسازی تمامی مسیر آگاه بوده و فرآیند مردمی ایمنسازی این گذرگاه را یک فرآیند مستمر و طولانی میدانیم. بنابراین با گذشت یک ماه از زمان آغاز پویش و مطابق وعده داده شده، در آخرین جلسه تیم راهبری مورخ هفتم مرداد ماه ۱۴۰۲، تصمیمات زیر اتخاذ شده است که به این وسیله به اطلاع عمومی میرسد.
١-مقرر شد همچنان که در بیانیه شماره یک وعده داده شده بود، با گذشت یک ماه از آغاز پویش عملیات اجرایی آغاز شود. در این راستا بر اساس تصمیم گرفته شده، در نخستین گام مبلغی که تا لحظه انتشار این بیانیه جمعآوری شده صرف خرید اقلام مورد نیاز برای فنسکشی جاده خواهد شد. از آنجایی که بسیاری از اقلام مورد نیاز برای فنسکشی بر اساس جزيیات اجرایی (ارتفاع، نوع فنس مورد نیاز و ...) باید به صورت سفارشی تولید شوند، مراتب سفارش، فاکتورها و مراحل تولید، حمل و نقل و غیره به صورت دقیق و به روز از صفحات اطلاعرسانی پویش اطلاعرسانی خواهد شد.
٢-از آنجایی که مبلغ جمعآوری شده فعلی با توجه به نیازهای مالی اندک است، مقرر شد که پویش تا زمان ایمن سازی کامل این مسیر و با هدف جلب کمکهای بیشتر از مجموعههای اقتصادی و کلیه علاقهمندان برای تامین منابع مالی ادامه یابد.
٣-بر اساس تصمیم تیم راهبری مبلغ فعلی صرف خرید فنس شده و متراژ و هزینهها خرید به محض نهایی شدن سفارش در روزهای آتی اطلاعرسانی خواهد شد.
سایر تصمیمات اجرایی پس از نهایی شدن هماهنگیهای لازم به صورت عمومی اطلاعرسانی خواهد شد.
#گذرگاه_امن_یوز
«پویش مردمی گذرگاه امن یوز» پروژهای است با هدف ایمنسازی جاده میامی عباس آباد برای عبور امن یوزپلنگ ایرانی. نام « پویش مردمی گذرگاه امن یوز» به احترام نظرات دوستداران محیط زیست جایگزین «کمپین جاده مرگ یوزپلنگ» شده است. این پویش در پی جان باختن سومین یوزپلنگ آسیایی در زمانی کمتر از 11 ماه در تصادفات جادهای محور میامی-عباسآباد و ناامیدی از وعدههای مکرر و بدون نتیجه وزارت راه برای ایمنسازی این جاده، به راه افتاده است. این پویش در پی موجی از درخواستها برای فراهم شدن امکان کمک مالی برای جمعآوری این کمک با همراهی جمعی از داوطلبان و متخصصین شکل گرفته است. هدف اولیه این پویش در فاز نخست مبلغ 10 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که به صورت شفاف و با گزارشهای دقیق صرف ایمنسازی این بخشی از محور میامی-عباسآباد خواهد شد. لازم به ذکر است که ما به خوبی از ناکافی بودن این هدفگذاری برای ایمن سازی کامل کریدورهای یوزپلنگ در این محور آگاه بوده و این مبلغ را به عنوان شروع و فاز نخست ایمنسازی در نظر گرفتهایم. بنابراین و در صورت محقق شدن مبلغ اولیه، این پویش متوقف نشده و با تعیین اهداف بعدی در فازهای بعدی تا رسیدن به نتایج نهایی ادامه خواهد داشت.
در شرایط فعلی و به محض تامین 3 میلیارد تومان یا گذشت یک ماه از آغاز پویش، عملیات ایمنسازی مهمترین بخشهای مسیر بر اساس الویتهای تعیین شده آغاز و با جمعآوری کمکهای آتی ادامه خواهد یافت.
الویتهای ما برای ایمنسازی بر اساس و به استناد دو سند «الویتهای کاهش تصادفات جادهای یوزپلنگ آسیایی» و «بررسی مروری شواهد مطالعاتی کاهش حوادث جادهای حیاتوحش» تعیین شدهاند که در برای نخستین بار به صورت عمومی منتشر میشوند. این اسناد در مدت زمان حداقل یک سال گذشته آماده شده و اخیرا به روز رسانی شدهاند.
الویت نخست ایمنسازی بر مبنای تجربیات بینالمللی، مطالعات داخلی و استفاده از نظر متخصصان خبره بینالمللی، «فنسکشی و بهینهسازی آبگذرها»ی موجود در مسیر به شکلی است که برای یوزپلنگ آسیایی قابل استفاده باشند. در مرحله بعدی تامین روشنایی و کاهش سرعت عبور و مرور تا سطح 80 کیلومتر پیشنهاد شده است. سایر تمهیدات هم نظیر تابلوهای هشدار و ... برای ایمنسازی در نظر گرفته شده است که فعلا در دستور کار پویش ما نیست.
بر اساس برآوردهای انجام شده، مبلغ اولیه پویش برای فنسکشی مسیری به اندازه 2 تا 2.5 کیلومتر در هر سمت و مجموعا حدود 5 کیلومتر در زمان تدوین طرح کافی است. ما تلاش خواهیم کرد که با رایزنی با تولید کنندگان و مجریان هزینههای اجرا را تا حد لازم کاهش داده و مسیر طولانیتری را ایمن کنیم و مراتب در صورت موفقیت اطلاعرسانی خواهد شد.
لازم به ذکر است که ایدههای دیگری نیز پس از راهاندازی پویش مطرح شدهاند که به صورت بالقوه میتوانند کم هزینهتر بوده و مسیر طولانیتری را ایمن کنند. به این وسیله ما از سایر علاقهمندان و متخصصان نیز دعوت میکنیم که ایدههای خودشان برای ایمنسازی را به صورت مکتوب و با شرایط ذکر شده در زیر با ما از طریق ایمیل GozargaheYuz@gmail.com در میان بگذارید.
بهتر است طرحهای ارسالی حاوی اطلاعاتی از جمله شرح ایده، شواهد مطالعاتی از حمایت از ایده و مثالهای اجرایی، معرفی متریال، تامین کنند و کانالهای بالقوه خرید، برآورد اولیه مالی و مزیتها نسبت به طرحهای فعلی و چالشهای احتمالی اجرا در حداقل 2 صفحه باشد. در این صورت طراحیهای ارسالی قابلیت بررسی دقیق کارشناسی با حضور مطرح کنندگان این ایدهها را خواهد داشت. هدف این بررسیها اطمینان از کارایی مطلوب آنها و نقاط ضعف و قوت آنها نسبت به ایدههای دیگر است. در صورتی که کارایی، بهینهتر وموثرتر بودن آنها محرز شود، نتایج به صورت عمومی منتشر و مبالغ جمعآوری شده صرف اجرای ایدههای موثرتر و کاراتر خواهد شد. مسئولیت پاسخگویی به سوالات احتمالی و گردآوری طرحهای پیشنهادی جهت بررسی در جلسات کارشناسی با حضور متخصصان و طراح ایده بر عهده آقایان دکتر «علیرضا محمدی» و «علی رنجبران» خواهد بود.
ذکر این نکته ضروری است که کلیه فعالیتهای افراد درگیر در این مجموعه داوطلبانه بوده و هیچ یک از افرد هیچ دستمزدی بابت فعالیتهایشان دریافت نمیکنند. همچنین کلیه تصمیمات و نتایج جلسات، نحوه انتخاب مجری طرح، هزینهها، مبالغ جمعآوری شده، حامیان عمده و ... به صورت دایم منتشر شده و به روزرسانی خواهد شد.
فایل های پیوستی:
https://www.nazretabiat.ir/public/files/cheetah1.pdf
https://www.nazretabiat.ir/public/files/cheetah2.pdf
پس از تلف شدن یک یوزپلنگ در جاده عباس آباد-میامی ( حاشیه پارک ملی توران ) در هفتم تیرماه ، مادرش هلیا به همراه تنها توله باقیمانده اش تا چند شبانه روز در کنار جاده و محل حادثه پرسه میزنند و به دنبال یوز گمشده میگردند.
این صحنه تراژدیک را جعفر پناه پور از داوطلبان مردمی در شب سوم ثبت کرده است.
بهترین کار رو برای حفظ یوز انجام میدیم به ایم خدا